22 January 2009

Aku dan Jane

Aku hendak bercerita.

Aku mula memegang camera-camera ni sejak kecil.Mungkin semasa aku di England aku sudah berjinak-jinak dengan SLR.

"Ayah ,gambar-gambar ni siapa yang tangkap?",soalan ini akan terkeluar setiap kali aku membelek-belek gambar lama ku di England.

"Kawan ayah ambil.=)"

Selalunya kalau kami bersiar-siar disekitar UK kami akan ditemani dengan sepasang suami isteri ini.Mereka la yang selalu tangkap gambar kami.Aku dapat lihat mimik-mimik muka di sana.Cute!Hahaha.Lawak pun ada.Aku rasa di sana lah mula minatnya aku terhadap kamera.

Selepas itu,ayah aku ke Jepun semasa aku darjah 2.Setiap kali ayah aku balik,ayahku akan membawa kamera pakai buang yang sudah habis filemnya.Selepas itu,dengan entah cara, kamera itu boleh diguna.Tetapi filemnya tiada.Cuma seronok bermain dengan flash kamera itu.Seakan-akan mengambil gambar yang benar.

Selepas umurku meningkat dewasa.Aku suka meminjam camera keluarga.Aku suka membawanya ke sekolah.Menangkap gambar.Seronok!!

Tamatnya SPM,aku mula men'search' gambar yang ada dalam FLICKR.Wah!!!

"Cantik nya gambar nie!!!Camne depa tangkap nie"

OK!Dari situ aku mula belajar DSLR.Aku mula google di internet mengenai kamera DSLR ini.Aku akan duduk berjam-jam di hadapan komputer hanya kerana membaca artikel-artikel mengenai kamera.Minat terhadap DSLR ini membuat aku bersemangat bekerja sebagai cikgu selama tiga bulan untuk mengumpul wang .HAHAHHA...

Sekarang,saya mempunyai E-410 .Bagi sesetengah orang kamera ini agak menjengkelkan.Mugkin dari saiz dan jenama.Walau apa pun,Ill stick with U,my lovely Jane(aku namakan nya sebagai Jane,mungkin dari segi saiz yang kecil dan comel!!)Yeah!!I love U ,JANE!!!

Ha..Tadi aku bersama Farid,pemilik Canon 40D.Kami bersnapping di sekitar UTP.Cuma beberapa gambar sahaja yang dapat di ambil.Huhuhu




13 comments:

deena said...

aku rindu......





jane.
:P

siti sakinah said...

JANE ape kabar??
haha
canon 40D tu name ape plak??

azaHmaeL said...

nak "pinjam" jane bley? hahaha

top the pop said...

to deena:
jgn camtu...jane marah nanti..even ko pompuan ..nnt die cemburu..hahaha

to ct:
jane alhamdulillah ,sihat..die kate ,die nak jumpe ko lagi..hahahha
canon 40D tu..Jessey..heheh

to azaHmael:
ermm...jane x nk..die cam malu2..hahahha

HaZyQ said...

40D.. huh.. gempaq amat...
nway bila leh menembak bersama kamu dan rakan2
haha

top the pop said...

to hazyq:
hahaha..tgk la..ermm..aku free...aku roger ko..hik3

mahsyar90 said...

ur lovely jane!haha
tak bole blah..igt ape td..
yang bangunan CH tu ko tangkap eh?

siti sakinah said...

jane n jessey...mmg sesuai!!!
aku xpenah jmpe jessey lg huh...
kim salam kat jane :p

deena said...

ahem.jane ke tuan jane yang nak jumpa ct ni ha??
haha.

:P

siti sakinah said...

kim salam kat jessey gak!!
:p

Anonymous said...

Beb yours Jane is cool. Seriously. Mungkin sebab colour die yang cool dan lens 50mm tu.

top the pop said...

To mahsyar:
yup2..hu3..lawa kan..:D

To deena:
hahaha..due2..hak3

to ct:
okies..dpe jawab wasalam..hahahah

to amer:
hu3..thx bro!!:D

lianalim said...

engLand?
sKudai?
haha.hOmetown same dehh~
:D
neway, nice bLog!

Post a Comment

 
 
Copyright © KWNSekamera
Blogger Theme by BloggerThemes Design by Diovo.com