02 August 2011

Post terdahulu (2008): Nankuru Naisa

Post ini ditulis pada tahun 2008 oleh saya.

Nankuru..naisa
In the Unchinawa dialect it means “things will work somehow“

Cuti lagi,3 minggu lagi sebelum menyambung pelajaran ke Upper Level.Yeay!!
Its great to be a ‘siswazah’.

Teringat balik pada masa lampau,sunggh gembira dan ada juga yg sedih.HAHAHA..Lawak pun ade .Sebenarnye kehidupan kita ini bukan lah sekadar terjadinya sesuatu keputusan ,itulah nasib kite.Its differ.

People change.Itulah yg dapat dirumuskan …

Kehidupan saya semasa di asrama (form 1-5) amatlah patut dinilai balik dan dibuat perubahan pada masa akan datang.

(SMKA KERIAN)Semasa saya tingkatan 1 ,terjadinya satu tragedi yg sangt menggerunkan ,diantara hidup dan mati.Saya terjatuh dan menyebabkan terhasilnye darah beku di kepale saye.Huhuhu.Di atas doa2 yg telah dimakbulkan oleh Allah ,sehingge sekarang saya masih hidup dengan segar dah sihat…cuma masih kurus..hehehe.

(SMKA SULTAN AZLAN SHAH)Setelah terjadinya tragedi itu,saya dipindahkan ke skolah lain.Masuk la saye ke SMKASAS.Disitu la saya mencorakkan diri saya menjadi seorang yang boleh berfikir secara rasional.

Seronok bersame kawan..Itulah yg sering diungkapkan pelajar2 setelah melepasi alam persekolahan.

Tingkatan 4.Saya masuk kelas terakhir.Pada mulanye,sedih sering menyelubungi hidup saya.HAri demi hari,keadaan menjadi lebih seronok.Bukannye makin pandai,tapi makin kuat main.HAHAHAHA..FAIL seringkali melengkapkan keputusan saye .Semue gred ade.Tidak terkecuali pun,walau satu gred.A,B,C,D,E,F…HAHAHAHA…COMPLETE

Tingkatan 5.Dimana ,semasa itula saya sibuk dengan aktiviti kukurikulum.Sungguh seronok.Kebanyakan pertandingan saya masuk adalah berkaitan dengan seni.Dan juga,saya banyak memenangi pertandingan POSTER..YEAY..!!.Terima kasih diucapkan pada sahabat saye yg banyak menolong dlm aktiviti2 tersebut..

Yasir,Acap,Hanif,Alif,Akmal,Fatimah dan Sikin(KAWAN SEPOSTER)..Semoge berjaye..Amin

Kelas banyak kali saya skip,Nak kate kan dlm tingkatan 5 .Saya x masuk kelas dlm 2 bulan atau lebih dari itu.Kerana ‘sibuk’ dan ‘sakit’(kebanyakannya disengajakan)hehehe.Pelajar yg sering tiada dlm kelas=MOHAMAD ADIB BIN HARITH FADZILAH..

DItingkatan lima juga saya dirotan dihadapan khayalak ramai(DEPAN PERHIMPUNAN) kerana kesalah yang tak semana.Terasa segan ade la juga.Tapi itu la kenangan..

Graph result peperiksaan tidak menunjukkan saye yg ingin berubah.STANDARD.Ayat itu sering bermain diminda saye.bese la.HAHAHA.GRed A tidak pernah lebih dari 1 semase ditngkatan 5.Entah la…TRIAL SPM..I did bad..WORST..Saye menjadi’ down’ setelah keputusan percubaan keluar..Daripada situ saya berubah skit demi skit.Belajar menjadi rajin.Tapi tetap juga sebegitu rupa.Kerisauan terhadap PEPERIKSAAN SPM sebenar amat merisaukan saya..

Belajar…Tawakal.. Berdoa ,solat,kebaikan akhlak..dan byk lagi..
Saya habiskan peperiksaan SPM sebenar, dengan mengucapkan amin.Yang menentukan keputusan Adalah ALLAH..ITU saja.Alhamdulillah keputusan saya baik ,tidak setinggi mana pun.STANDARD je.Ayat itu keluar lagi.Apa2 pun alhamdulillah,syukur adalah caranya.Cukup dengan usaha saya.

Selepas ini siapa sangka…saya menjadi orang yg paling berjaya malah tidak mustahil saya menjadi orang yang gagal.

Kita usaha,Allah tentukan…..

Nankuru Naisa..

Things will work somehow..or i can say..things will change somehow..

ilalliqa…

1 comments:

Iffah said...

Pelajar yg sering tiada dlm kelas=MOHAMAD ADIB BIN HARITH FADZILAH <------- owh, adib ni junior sy kat SRAH dulu. mcm x caye je dye suka truant sbb ms skolah dulu dye murid yg skema. Agaknye sbb adib anak cikgu kot.

Post a Comment

 
 
Copyright © KWNSekamera
Blogger Theme by BloggerThemes Design by Diovo.com